5. oktober 2017

3 oktober - Tur til Risdalsåsen

I dag gikk jeg til Risdalstårnet, tredje gangen jeg er der.... og andre gangen jeg ikke klarer å finne riktig vei fra samme sti. Kommer du fra Hellashytta og tar inn ved første skilt, hold til høyre i begge "kryssene" følg det orange båndet selv om det ser ut til å kun være en stor myrdam - just sayin´ :D 

Jeg parkerte på Fjell og brukte med god omvei ca. 1 time opp og ca. 40 minutter ned igjen. Jeg fulgte ikke grusveien hele veien, men gikk små stier igjennom skogen. 

Risdalstårnet har 55 trappetrinn og er 14 meter høyt. I tårnet er det plater langs rekkverket som viser avstander til steder som Jerusalem 3300 km, Mekka 4900 km, Nidaros 417km, men også Storsteinsfjell, Norefjell, Gaustadtoppen og Skoger kirke :)


I klart vær som i dag så jeg Holmenkollen i det fjerne :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar