5. oktober 2017

5. oktober - Tur til Kolsåstoppen N

Jeg har ønsket å gå opp på Kolsåstoppen i mange år, men har ikke fått det til av en eller annen grunn.
I dag hadde jeg bestemt meg for at det skulle bli nå.




Kjørte til parkeringen ved Stein Gård og gikk avgårde. Sola skinte og alt lå til rette for en fin tur. Anders hadde sagt ja til å være med, så dette ble så bra. 


Det var fint terreng, ikke så vått som jeg trodde. Noen steder var det nokså bratt, men det var ingen utfordringer.


Når vi kom til delingen hvor du velger topp sør eller nord ville Anders til nord, så da ble det til det.
Flott utsikt innover i Bærum. Nordre Kolsås ligger 379 moh. 



Etter å ha skrevet oss inn i boken og tatt kakao pause bar det nedover igjen. 


Det var ingen problem å finne frem for det var godt blåmerket hele veien. Jeg må nok tilbake og gå de ekstra 2 km det er til Søndre toppen, det er der utsikten mot Oslofjorden er.

Vi brukte 40 min opp og 30 min ned.
Alt i alt en fin tur, og det flotte været laget en ekstra flott ramme. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar